Persoonlijke tijdlijn binnen MijnHerstel
Het is goed om u voor te bereiden, voordat u uw schade in MijnHerstel doorgeeft. Dat kunt u doen door de gebeurtenissen in de afgelopen jaren op een rij te zetten. Het maken van uw persoonlijke tijdlijn kan u hierbij helpen. Het is niet verplicht.
Stilstaan bij uw ervaringen kan helpen om de moeilijke periode af te sluiten. Maar het opschrijven van uw verhaal kan ook moeilijk zijn, omdat dat herinneringen en emoties oproept. Neem hier daarom de tijd voor en doe het eventueel samen. En stop even als het u te veel wordt.
Wat is de persoonlijke tijdlijn?
Met uw persoonlijke tijdlijn zet u de gebeurtenissen van de afgelopen periode op een rij. U maakt in uw eigen woorden een overzicht van wat er is gebeurd en wat dit met u heeft gedaan. Door dit op te schrijven, kunt u nadenken over uw ervaringen. U kiest zelf wat u wel of niet opschrijft.
Hoe maakt u uw persoonlijke tijdlijn?
Voor het maken van uw persoonlijke tijdlijn kunt u twee documenten gebruiken: een handleiding en een invuldocument.
Document 1: Handleiding
De handleiding helpt u stap voor stap op weg. U leest hoe u kunt beginnen met het maken van uw tijdlijn met ervaringen. Maar ook wat u kunt doen als het misschien even te veel wordt voor u.
Document 2: Persoonlijke tijdlijn
Dit is het invuldocument en daarmee maakt u uw persoonlijke tijdlijn. Hier schrijft u de momenten zelf op die voor u belangrijk zijn, wat er toen is gebeurd en wat dat met u heeft gedaan. U kunt dit in het bestand invullen of uitgeprint op papier.
Hoe gebruikt u uw persoonlijke tijdlijn?
Voor emotioneel herstel
Door het invullen van uw persoonlijke tijdlijn zet u de ervaringen en de gebeurtenissen die u hebt meegemaakt op papier. Door hier woorden aan te geven, kan dat helpen om uw gedachten en gevoelens op een rij te zetten.
Bij het doorgeven van schade in MijnHerstel
Uw persoonlijke tijdlijn kunt u gebruiken bij het doorgeven van uw schadeposten. De tijdlijn kan u ook helpen om te bepalen welke schadeposten voor u gelden. U kunt uw persoonlijke tijdlijn ook uploaden in MijnHerstel, als u dat wilt. Daarmee kunt u uw schadeposten misschien duidelijker uitleggen. Dat helpt de behandelaar om beter te begrijpen wat de schade voor u betekent, en bij het opstellen van de schadestaat.
Veelgestelde vragen over de persoonlijke tijdlijn
-
Kan ik ondersteuning krijgen bij het invullen van mijn tijdlijn?
Het kan helpen uw tijdlijn niet alleen op te stellen. Uw advocaat kan u hier bijvoorbeeld bij helpen.
-
Krijg ik eerder een beoordeling als ik de tijdlijn upload?
Nee, het doorlopen van de beoordeling gaat niet sneller.
-
Hoe wordt de tijdlijn gebruikt in de beoordeling?
Uw persoonlijke tijdlijn kunt u gebruiken bij het doorgeven van uw schadeposten in MijnHerstel.
-
Is de persoonlijke tijdlijn verplicht?
Nee, de tijdlijn is een hulpmiddel en is niet verplicht.
Hebt u vragen?
We helpen u graag verder.
Chat met een medewerker
Klik op het chatballonnetje rechtsonder in het scherm om de chat te openen. Beschikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 17:00.
Bel met het serviceteam Schadeherstel Toeslagen
Op 0800 - 020 01 97 (gratis). Beschikbaar van maandag tussen 8.00 en 20.00 uur en op dinsdag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur.