In het kort

In MijnHerstel kunt u een afspraak voor een hulpgesprek maken met een medewerker. U kunt zelf bepalen of u dit wilt. De gesprekken zijn bedoeld om u te ondersteunen. 

Wat kunt u verwachten van het hulpgesprek?

Het kan fijn zijn als u weet dat een medewerker de tijd voor u neemt om uw vragen te beantwoorden. U kunt daarom een afspraak voor een hulpgesprek maken. Tijdens een hulpgesprek kunt u uitleg krijgen over meerdere onderwerpen. Het gesprek voert u altijd met een medewerker van MijnHerstel, of met een ervaringsdeskundige. Het gesprek kan telefonisch of via videobellen.

Waar kan het hulpgesprek over gaan?

Het hulpgesprek kan over meerdere onderwerpen gaan.
Bijvoorbeeld:

  • als u beter wilt begrijpen wat de schadeposten voor u betekenen
  • als u vóór het invullen van de schadeposten begeleiding wilt bij de keuzes die u daarbij moet maken
  • als u meer uitleg wilt over de beoordeling die u hebt ontvangen

U kunt meerdere afspraken voor een hulpgesprek maken als u dat wilt.

Waarvoor is een hulpgesprek niet bedoeld?

Het is ook belangrijk om te weten wat een hulpgesprek níet is. Het hulpgesprek is geen juridische hulp. Dit betekent dat een hulpgesprek niet bedoeld is voor:

  • Een hulpgesprek is niet bedoeld voor het samen invullen van schadeposten.
  • Een hulpgesprek is geen beoordeling van het overzicht van uw schade (schadestaat) of uw zaak.
  • Een hulpgesprek is geen formeel bezwaar of beroep. Het komt ook niet in de plaats van het inleveren van documenten.

Lees hier meer over juridische ondersteuning.

Hoe kunt u zich voorbereiden op een hulpgesprek?

Het is goed om u voor te bereiden op een hulpgesprek. Zo hebt u het meeste aan het gesprek. Wat de juiste voorbereiding is, hangt af van wat u wilt bespreken in het hulpgesprek. De tabel hieronder kan hierbij helpen.

Wat wilt u bespreken? Hoe bereid u dit voor?
Ik wil beter begrijpen wat de schadeposten voor mij betekenen. - U hebt de persoonlijke tijdlijn bekeken en misschien ingevuld.
- U hebt het overzicht van schadeposten bekeken.
Ik ben mijn schadeposten aan het invullen en wil ondersteuning bij de keuzes die ik moet maken. - U hebt het overzicht van schadeposten bekeken.
Ik heb de beoordeling van mijn schade ontvangen. En ik wil uitleg over de berekening van mijn vergoeding. - U hebt de beoordeling goed gelezen.
- U hebt nagedacht over andere documenten die u kunt aanleveren.

Stap voor stap uitgelegd

Om een hulpgesprek te kunnen voeren, volgt u de volgende stappen.

  1. Stap 1: Afspraak maken

    Maak een afspraak voor een hulpgesprek. Dat kan via dit aanmeldportaal of u kunt bellen of chatten met het Serviceteam om een afspraak te maken. U kunt kiezen of u het hulpgesprek telefonisch wilt voeren, of via videobellen. U kiest een beschikbare dag en tijd. 

  2. Stap 2: Voorbereiden

    Het is fijn als u goed voorbereid bent op het gesprek. Gebruik de tabel op deze pagina om te zien wat u kunt doen om u voor te bereiden.

  3. Stap 3: Het gesprek

    U hebt het gesprek via de telefoon of met videobellen. Na het gesprek weet u meestal beter waar u staat, en wat u kunt doen. Als u nog meer wilt weten, maakt u een afspraak voor een nieuw gesprek. Soms wordt u doorverwezen naar passende hulp.

Wat kunt u na het gesprek doen?

Na het gesprek weet u meestal beter wat u kunt doen. Blijven er na het gesprek vragen over die niet direct beantwoord kunnen worden? Dan kunt u in contact komen met iemand die u kan helpen. Hebt u na het gesprek nog andere vragen? Dan kunt u altijd een nieuwe afspraak voor een gesprek maken. 

Veelgestelde vragen over het hulpgesprek

  1. Kost het hulpgesprek geld?

    Nee, een hulpgesprek is gratis.

  2. Kan ik ook ergens langskomen?

    Nee, een hulpgesprek gaat per telefoon of met videobellen.

  3. Wanneer kan ik een afspraak maken voor een hulpgesprek?

    U kunt een afspraak voor een hulpgesprek maken wanneer u wilt. Online kan dit altijd. Telefonisch of via de chat kan dit elke werkdag tussen 9.00 en 16.00 uur.

  4. Kan ik zelf een moment kiezen voor het hulpgesprek?

    U kunt online, via telefoon of chat een afspraak voor een hulpgesprek maken. U kiest een moment dat u uitkomt.

  5. Ik heb een afspraak gemaakt. Moet ik voor het gesprek nog iets doen?

    Ja, het is goed om u voor te bereiden op het gesprek. Dan haalt u er het meeste uit.

Alle veelgestelde vragen

Hebt u vragen?

We helpen u graag verder.

Chat met een medewerker

Klik op het chatballonnetje rechtsonder in het scherm om de chat te openen. Beschikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 17:00.

Bel met het serviceteam Schadeherstel Toeslagen

Op 0800 - 020 01 97 (gratis). Beschikbaar van maandag tussen 8.00 en 20.00 uur en op dinsdag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur.

Zie ook

Online informatiebijeenkomst

Meld u aan voor de online informatiebijeenkomst: Aanvullende schade, Stichting (Gelijk)waardig Herstel (SGH) en MijnHerstel.

Lees meer

Meer over privacy

Persoonsgegevens die u opgeeft op deze website, gebruikt schadehersteltoeslagen.nl alleen voor het doel waarvoor u ze hebt achtergelaten.

Lees meer